måndag 28 januari 2013

Måndag!

Hej allihopa! Nu har jag bestämt mig för att göra ett blogginlägg efter en trevlig helg i Avesta.
I lördags drack vi lite öl och chillade hos Linus (Känner inte ens att jag behöver förklara vilka "vi" är. De som känner mig vet vilka det är). Första gången jag såg hans nya lägenhet också,
den var fin! Alina (Carls flickvän) hade fyllt 18 år, så hon kom dit med tårta också, gott gott!
När klockan närmade sig tolvslaget gick vi ner till Kingen och var där tills de stängde.
Helt okej kväll tycker jag! Träffade en del människor jag inte träffat på länge, så det var trevligt :)

På söndagen åkte jag och Pauline till mor i Hedemora för att äta mat.
Hon lagade kycklinggryta (gratäng?) med ris. Det är en kycklinggryta som har grillchips i sig.
Det kanske låter ganska konstigt, men det är galet gott faktiskt! :)



Visst ser det gott ut?

På kvällen åkte jag och Pauline vidare till Olivias grav, då det var halvårsdagen igår.
Vad tiden går fort! Vi tog med oss en lykta, tio rosa tulpaner och en liten skylt det stod "Prinsessa" på.

Så här såg graven ut efter vi hade ställt dit våra saker:




Jag var ovanligt sent ute med att boka tågbiljett hem den här gången, så alla tåg var såklart slutsålda när jag väl skulle boka. För första gången åkte jag därför ett tåg på morgonen dagen efter, kl 06:27 gick det från Avesta. Det var faktiskt väldigt skönt! Sov i stort sett hela vägen till Stockholm, sen stack jag direkt till jobbet med min packning.

Nu på kvällen har jag varit oerhört duktig, om jag får säga det själv. Jag har städat och dammsugit rummet, betalat räkningar samt ringt Swedbank och kollat priser på hemförsäkring.
Lite vuxengöra alltså! Nu tänkte jag gå ut och gå en sväng också, måste komma igång lite med
träningen igen känner jag!

Det var allt jag hade att skriva för denna gång, uppdaterar nån gång igen! (Kanske snart, vem vet?)

Ha det bra allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar